Friday, December 10, 2010

PKR sudah goyah...

KUALA LUMPUR 9 Dis. – Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak akan berubah menjadi lebih baik kerana parti berkenaan adalah hak milik mutlak Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Bekas Naib Presiden PKR, Datin Saidatul Badru Tun Said berkata, pemilihan parti itu baru-baru ini jelas menunjukkan muka-muka baru yang berjaya menjawat jawatan tertinggi adalah mereka yang mahu mengikut kehendak Anwar.

‘‘Kemenangan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali serta Naib Presiden PKR, Tian Chua dan Nurul Izzah Anwar Nurul Izzah dilihat sebagai pilihan Anwar yang tidak akan tercabar oleh mana-mana pihak.
‘‘Yang menjadi persoalan adakah mereka ini berani untuk melakukan perubahan seperti yang diuar- uarkan mereka atau hanya mampu menjadi pak turut kepada ‘tuan’ PKR (Anwar),” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Jelasnya lagi, pemilihan lalu juga telah menunjukkan hanya calon yang menjadi pilihan Anwar sahaja yang menang dengan jumlah pengundi yang keluar tidak sampai 10 peratus.
‘‘ Jika Nurul, Azmin dan Tian Chua tidak membawa nama Anwar pasti mereka akan tewas dengan teruk.
‘‘Jumlah ahli keluar mengundi yang amat rendah juga menunjukkan mereka tidak mendapat sokongan daripada peringkat akar umbi,” katanya.

Sementara itu, Saidatul Badru berkata, ramai rakan-rakan lama yang masih berada di dalam PKR sekarang sudah sedar akan kelemahan dan keburukan parti itu yang diterajui Anwar.
Tambahnya, Anwar akan melakukan apa sahaja bagi mencapai apa yang dihajati tanpa mengambil peduli kesan yang bakal timbul.

‘‘Sebab itu, ramai pemimpin kanan telah keluar parti itu seperti bekas calon Timbalan Presiden, Datuk Zaid Ibrahim dan bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Senator Ezam Mohd. Noor kerana kecewa dengan keadaan tersebut,” katanya.
TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

No comments:

Post a Comment